شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک )

ساخت وبلاگ

 

 

محافظ و عایق حرارتی شفاف برای شیشه ساختمان

(APAK FILM)

نانو پوشش APAK  برچسبی میباشد که نانو ذرات بکاررفته در آن با شفافیت بالای خود نور را بخوبی از خود عبور داده و با عایق کردن شیشه ها از گذر امواج مادون قرمز و اتلاف انرژی جلوگیری میکند . این برچسب ها در فصل های گرم با جلوگیری از ورود گرما و در فصلهای سرد با مانع شدن از خروج گرما موجب صرفه جویی در مصرف برق ،گاز و  در نتیجه کاهش هزینه ها می شود .

هزینه مصرفی بابت اجرای این محصول از طریق صرفه جویی و کاهش هزینه  برق و گاز در  مدت کوتاهی جبران می شود . در واقع می توان گفت در دراز مدت هزینه ای بابت عایق کردن شیشه ها پرداخت نکرده اید چرا که مجددا به شما برگشت داده خواهد شد . دوام و پایداری نانو پوشش APAK  بیش از 10 سال می باشد و دارای 1 سال گارانتی است .

مزایا:

عایق حرارتی :

نانو پوشش APAK   با جلوگیری از انتقال حرارت به سه روش تابشی، رسانش و جابجایی هم در فصل گرما و هم در فصل سرما از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و 20 درصد صرفه جویی به دنبال خواهد داشت. میزان ممانعت از عبور امواج مادون قرمز با توجه به نوع محصول انتخاب شده تا 99% می باشد .شیشه های دو جداره نمی توانند به خوبی از انتقال حرارت به روش تابشی جلوگیری کنند. نانو پوشش APAK   بخوبی این مشکل را حل کرده است.

جلوگیری از عبور امواج مضر ماورابنفش(UV):

نانو پوشش APAK مانند سپری مطمئن با ممانعت از عبور امواج مضر ماورابنفش خورشید به میزان 99%محیطی سالم و بی خطر را برای شما فراهم می کند . امواج مضر ماورابنفش خورشید موجب رنگ پریدگی اشیاء ، سرطان پوست و همچنین بیماریهای چشمی نظیر آب مروارید،کاهش بینایی و ... میشود. مضرات امواج UV به قدری حائز اهمیت است که پزشکان توصیه می کنند که حتی در روزهای ابری هم از عینک های ضدUV  استفاده کنید.

ایمنی بیشتر و پدافند غیر عامل :

شکسته شدن و پرتاب شدن شیشه ها در انفجار، زلزله، طوفان و... موجب جراحت شده و جان افراد را به خطر می اندازد. نانو پوشش APAK   با مقاومتر کردن شیشه ها ، از پایین ریختن و پرتاب شدن آن جلوگیری می کند و محافظ جان شما خواهد بود.

گذردهی بالای نور :

نانو پوشش APAK  با شفافیت بالای خود نور مورد نیاز محیط را تامین و محیطی با نشاط فراهم می آورد. گذردهی نور توسط این برچسب ها 0 تا 90% می باشد .عدم نیاز به روشن کردن روشنایی های بیشتر جهت تامین نور محیط،خود موجب صرفه جویی می شود.

افزایش زمان سرقت وامنیت بیشتر:

نانو پوشش APAK   بریدن و شکستن شیشه توسط سارقین را سخت تر و با افزایش زمان سرقت ، احتمال دستگیر شدن سارق را بیشتر خواهد کرد . البته به همراه پوشش های ضد سرقت می توان  شیشه ها را غیر قابل نفوذ کرد که گزینه مناسبی برای بانکها ، مراکز دولتی ، جواهر فروشی ها و... میباشد . در این صورت این مراکز حتی از شورش های خیابانی و اختشاشات هم در امان خواهند بود.

عدم اختلال در امواج مخابراتی :

نانو پوشش APAK   بر خلاف دیگر برچسب ها که موجب کاهش آنتن دهی تجهیزات مخابراتی می شوند ، تاثیری بر آنتن دهی موبایل و دیگر تجهیزات مخابراتی نخواهند گذاشت و با نانو ذرات و ساختار پیچیده خود تنها از عبور امواج مضر جلوگیری  می کند.

 

طول موج نور خورشید ونحوه عملکرد آن



همانطوری که از عکس پیداست طیف تابش خورشید شامل  سه بخش میباشد :

1 - ماوراء بنفش           UV -  Ultra  Violet     (که محدوده آن از 100 تا تقریبا 400 نانومتر)

2 - نور مرئی               VL -   Visible  Light  (از طول موج 400 تا 800 نانو متر)

3 - محدوده مادون قرمز   IR -  Infera  Red        (از طول موج 800 تا 2500 نانومتر)

 

 

 

این برچسب ها به این صورت عمل میکنند که طیف تابش خورشید رو فیلتر کرده و بیشتراجازه عبور محدوده مرئی رو میدهند به این صورت که از عبور طول موج زیر 400 نانو متر و بالای 770 نانو متر که شامل طول موجهای یو وی و مادون قرمز هست جلوگیری و تنها اجازه عبور محدوده 400 تا770 نانو متر رو میدهد . خب این باعث میشود که محدوده مربوط به گرما IR و امواج ماورا بنفشUV عبور نکند و درواقع خاصیت عایق حرارتی شفاف داشته باشد.

 البته قابل ذکراست که محدوده نور مرئی هم شامل حرارت هست. در فصل زمستان چون شدت نورخورشید کم هست و درواقع محدوده مادون قرمز IR (حرارت) خیلی کمه و نور زمستان بیشتر در محدوده نور مرئی است ، حرارت مربوط به نورزمستان از این برچسب ها عبور میکند و عکس اون در تابستان با افزایش شدت نور و گذشتن از طول موج 770 نانو متر، گرمای زیاد تابستان عبور نخواهد کرد. این خودش یک ویژگی بسیار عالی محسوب میشود چرا که هم در فصل تابستان با ممانعت از ورود گرمای زیاد موجب کاهش مصرف انرژی میشود وهم در زمستان با ورود گرما موجب کاهش مصرف انرژی میگردد و .میشه گفت این برچسب ها هوشمند عمل میکنند.

 

ولی امواج ماورا بنفش UV  بدلیل مضرات زیاد و طول موج پایین هم در تابستان و هم در زمستان فیلتر شده واجازه عبور نمی یابد.

 

 اگر بخواهیم از ورود گرمای زمستان ممانعت کنیم باید از ورود محدوده نور مرئی جلوگیری کنیم ، این یعنی برچسب تیره تر میشود . این نمونه برچسب ها هم هست و میشود تا 90% از ورود حرارت نور مرئی هم جلوگیری کرد ولی با تو جه به درصد ممانعت برچسبها تیره تر میشوند . البته سفارش برچسب با رنگهای مختلف و شفافیت و ضخامت مختلف امکان پذیر هست چرا که بیش از 60 نوع برچسب عایق تولید میشود حتی عایق رفلکس با رنگهای مختلف که زیبایی خاصی را هم به همراه دارند .

 

 

قیمت

در حال حاضر این برچسبها با توجه رنگبندی و توان جلوگیری از انتقال حرارت دارای قیمتهای متفاوت  از هر متر مربع  40 هزار تومان تا هر متر مربع  80  هزار تومان  (برای ویندو فیلمهای 90 در صد)  میباشند .

لازم  بذکر است با  توجه  به  اینکه ایران  جزء 5 کشور غنی از نظر جذب نور خورشید بوده و داری میانگین  2000 کیلووات ساعت بر متر مربع در سال میباشد ویندو فیلمهای 90 % قادرند  از عبور 1800 کیلووات بر متر مربع در سال جلوگیری نمایند که براحتی میتوان قیمت برق مصرفی برای خنک کردن و از بین بردن چنین گرمایی را محاسبه نمود و متوجه شد که این هزینه با توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی در مدت کوتاهی مستحلک شده و در واقع نوعی سرمایه گذاری محسوب میگردد.

 

ادامه مطالب

 

شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک )...
ما را در سایت شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک ) دنبال می کنید

برچسب : محافظ و عایق حرارتی شفاف برای شیشه ساختمان, محافظ, حرارتی, عایق, شیشه, نویسنده : اپاک apakco بازدید : 288 تاريخ : پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت: 11:52

 

 

لایفیکس شفاف

 

 

سالهاست که درصنعت ساختمان بمنظور افزایش عمر مفید سازه ها،کاهش تبادلات حرارتی ونیز کاهش (یا حذف) نفوذپذیری رطوبت،اقدام به عایق کاری به روش های مختلف میشود. در این میان استفاد ه از کوپلیمرها بجای ایزوگام ومواد نفتی بدلیل شیوه اجرای آسان وایجاد مقاومت بیشتر در مقابل حرارت و رطوبت و تأثیرگذاری معنادار در هزینه های مصرف انرژی، در کشورهای اروپایی و امریکایی رواج یافته است. محصول جدید  (LIFIX) از زمره این نوع عایقها و بر پایه آب است که بدلیل داشتن خصوصیات ویژه (در ذیل به آنها اشاره شده) فرآورده منحصر به فردی است.این محصول دستاورد سالها کار و تحقیق وتجربه در زمینه های مرتبط گروهی ازمتخصصین داخلی (با همکاری دانشگاه امیرکبیر) است به بازار عرضه گردیده  امید است بتوانیم در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، این محصول را که نمونه ای از توانمندی دانشمندان ایرانی در حوزه ساختمان است هر چه بیشتربه بازار عرضه و بدین ترتیب گام بلند دیگری در راستای رسیدن به اهداف بلند کشور در چشم انداز توسعه برداریم.

 

مشخصات فنی لایفیکس(Lifix) شفاف :

     1- مقاومت پارگی:    8/12      cm/fKg

     2- زمان خشک شدن:      24 ساعت در دمای 20 درجه

     3- روش اجراء:    پاشش با دستگاه  Airless ، فرچه ، غلتک و ...

     4- بسته بندی:   1 ،  4  و  20  کیلوگرمی

     5- نوع حلال :   آب

مزایای استفاده از لایفیکس شفاف :

لایفیکس شفاف محصولی با 4 ویژگی اصلی همزمان شامل :

1- عایق رطوبتی وعدم نفوذ پذیری کامل آب

2- چسبندگی فوق العاده بالا به سطوح مختلف

3- عدم آلودگی زیست محیطی (دوستدار محیط زیست و قابل استفاده در مخازن آب)

4-  بعد از خشک شدن بیرنگ و شفاف (ترانسپرنت ) میگردد

ومزایای دیگر زیر را میتوان برایش نام برد :

      -         پوسته نشدن و ترک نخوردن

      -         عمر طولانی (حدود 10 سال)

      -         زمان خشک شدن سریع (در دمای 20 درجه طی 4 ساعت و در دمای بالاتر این زمان کاهش می یابد)

      -         سهولت و سرعت بالای اجرا

      -         وزن سبک (بعارت دیگرباری بر سازه تحمیل نمیکند)

      -         قابل اجرا بر روی سطوح عمودی،افقی و شیب دار

      -         پوشش یکنواخت،یکپارچه و بدون درزبا قابلیت اجرا در تمام زوایا

      -         مقاوم در برابر اسیدها،بازها و روغنهای صنعتی

      -         عدم نیاز به حرارت در زمان اجرا

      -         عدم روندگی در دمای بالا به مرور زمان

      -         محدوده مقاومت دمای زیاد (از40- تا 70+ درجه سانتیگراد)

      -         مقاوم در مقابل رطوبت،عوامل جوی و اشعه ماوراء بنفش(uv)

      -         بعد از خشک شدن بیرنگ و شفاف میگردد (ترانسپرنت)

      -         قابلیت اجرای بر روی همه نوع ملاتهای بتنی وچوب و...

      -         چسبندگی بالا به کلیه سطوح ساختمانی بتونی،فلزی،چوبی، آردوازودیوارهای گچی وکاه گلی،آب بندی استخرها،کاشی و موزاییک

 

موارد کاربرد:

       -         عایق کاری سرویس های بهداشتی

       -         عایق کاری آشپزخانه

       -         عایق کاری استخرها

       -         عایق کاری دیوارهای باران گیر

       -         درزگیر و آب بندی شکافها و ترکها

       -         عایق کاری پشت بام های چوبی، فلزی،سفالی،بتنی و ....

       -         آب بندی کاشی و سرامیک کف و دیوار سرویسهای بهداشتی،استخر،آشپزخانه و نمای ساختمان

       -         پوشش براق و ضد آب نمای اصلی وجانبی ساختمان

       ادامه مطالب

 

شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک )...
ما را در سایت شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک ) دنبال می کنید

برچسب : لایفیکس شفاف, لایفیکس رنگی, لایفیکس, رنگ, رنگ لایفیکس, نویسنده : اپاک apakco بازدید : 242 تاريخ : پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت: 11:51

 

لایفیکس رنگی

سالهاست که درصنعت ساختمان بمنظور افزایش عمر مفید سازه ها،کاهش تبادلات حرارتی ونیز کاهش (یا حذف) نفوذپذیری رطوبت،اقدام به عایق کاری به روش های مختلف میشود. در این میان استفاده از کوپلیمرها بجای ایزوگام ومواد نفتی بدلیل شیوه اجرای آسان وایجاد مقاومت بیشتر در مقابل حرارت و رطوبت و تأثیرگذاری معنادار در هزینه های مصرف انرژی، در کشورهای اروپایی و امریکایی رواج یافته است. محصول جدید  (LIFIX) از زمره این نوع عایقها و بر پایه آب است که بدلیل داشتن خصوصیات ویژه (در ذیل به آنها اشاره شده) فرآورده منحصر به فردی است.این محصول دستاورد سالها کار و تحقیق وتجربه در زمینه های مرتبط گروهی ازمتخصصین داخلی (با همکاری دانشگاه امیرکبیر) است به بازار عرضه گردیده  امید است بتوانیم در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، این محصول را که نمونه ای از توانمندی دانشمندان ایرانی در حوزه ساختمان است هر چه بیشتربه بازار عرضه و بدین ترتیب گام بلند دیگری در راستای رسیدن به اهداف بلند کشور در چشم انداز توسعه برداریم.  

مزایای استفاده از لایفیکس:                            

لایفیکس محصولی با 5 ویژگی اصلی همزمان شامل :

o       کاهش تبادل حرارتی سازه  تا 40%

o       عایق رطوبتی وعدم نفوذ پذیری کامل آب

o       چسبندگی فوق العاده بالا به سطوح مختلف

o       عدم آلودگی زیست محیطی (دوستدار محیط زیست و قابل استفاده در مخازن آب)

o       الاستیسیته ( کشسانی ) بسیار بالا

ومزایای دیگر زیر را میتوان برایش نام برد :

o       پوسته نشدن و ترک نخوردن بدلیل کشسانی (الاستیسیته) بالا

o       عمر طولانی (حدود 20 سال)

o       زمان خشک شدن سریع (در دمای 20 درجه طی 24 ساعت و در دمای بالاتر این زمان کاهش می یابد)

o       سهولت و سرعت بالای اجرا

o       وزن سبک (بعبارت دیگرباری بر سازه تحمیل نمیکند)

o       قابل اجرا بر روی سطوح عمودی،افقی و شیب دار

o       پوشش یکنواخت،یکپارچه و بدون درزبا قابلیت اجرا در تمام زوایا

o       امکان ایجاد لایه با ضخامت های مختلف

o       عدم نیاز به تخریب و برداشتن لایه های موجود

o       قابل ترمیم و لکه گیری فوری و آسان در هر زمان

o       مقاوم در برابر اسیدها،بازها و روغنهای صنعتی

o       عدم نیاز به حرارت در زمان اجرا

o       عدم روندگی در دمای بالا به مرور زمان

o       محدوده مقاومت دمای زیاد (از40- تا 70+ درجه سانتیگراد)

o       مقاوم در مقابل رطوبت وعوامل جوی

o       عدم تغییر رنگ به مرور زمان بدلبل مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش(uv)

o       تنوع در رنگ و قابل اجرا بصورت طرح دار

o       قابلیت اجرای همه نوع ملاتهای بتنی وکاشی کاری و... بر روی آن

o       انعطاف پذیری وچسبندگی بالا به کلیه سطوح ساختمانی بتونی،فلزی،چوبی،عایق کاری پشت بام(روی آسفالت، ایزوگام،قیرگونی)،آردوازودیوارهای گچی وکاه گلی،آب بندی استخرها،کاشی و موزاییک کاری

موارد کاربرد:

o       عایق کاری فوندانسیون وپی ساختمان

o       عایق کاری سرویس های بهداشتی  و آشپزخانه

o       عایق کاری لوله های آب و فاضلاب

o       عایق کاری استخرها

o       عایق کاری دیوارهای باران گیر

o       درزگیر و آب بندی شکافها و ترکها

o       عایق کاری پشت بام های چوبی، فلزی،سفالی،بتنی،آردواز،آسفالت،کاه گلی

چسباندن وآب بندی کاشی و سرامیک کف و دیوار سرویسهای بهداشتی،استخر،آشپزخانه و نمای ساختمان

o       عایق کاری کف کولرها،مخازن آب و لوله های آب

o       پوشش نمای اصلی وجانبی ساختمان

o       عایق کاری دیوارهای گچی و هر نوع مصالح دیگر

o       ضد زنگ جهت سازه های فلزی

 

مشخصات فنی لایفیکس(Lifix):

1- ضریب کلی انتقال حرارتی:   w/m^2k 743/0 (با ضخامت 1 میلیمتر)

2- ضربه پذیری :   50        cm/Kg

3- مقاومت پارگی:    8/12      cm/fKg

4- زمان خشک شدن:      24 ساعت در دمای 20 درجه

5- روش اجراء:    پاشش با دستگاه  Airless

6- بسته بندی:   1 ،  4  و  25  کیلوگرمی

7- ویسکوزیته :  mPas 14000 +-2000   در دمای 25 درجه

8- نوع حلال :   آب                       

 

ادامه مطالب

شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک )...
ما را در سایت شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک ) دنبال می کنید

برچسب : لایفیکس رنگی, لایفیکس, رنگ, رنگ لایفیکس, انواع رنگ, نویسنده : اپاک apakco بازدید : 332 تاريخ : پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت: 11:49

 

شارژ ، تامین و تحویل انواع گازهای تک پایه و میکس ، صنعتی ريال پزشکی ، تحقیقاتی و کالیبراسیون

 

شرکت اریا پژوه امیرکبیر ( آپاک ) مرتبط با  آزمایشگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با مدیریت مشترک در مرکز رشد دانشگاه ، که این مرکز ( رشد) مفتخر به کسب مقام اول در بین واحدهای فناور مراکز رشد دانشگاه های ایران در نمایشگاه دستاوردهای جامع 30 ساله وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در سال 1387

آخرین دستاوردمان کسب مقام اول در جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در سال 1389

همچنین دارای مقام اول بین تمامی دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و فناوری در سال 1388.

بخشی از فعالیت های فوق تخصصی و کالاهای انحصاری قابل ارائه این شرکت به شرح زیر می باشد :

1.شارژ و تحویل انواع گازهای تک پایه و کالیبراسیون داخلی و وارداتی مانند Ar ، N2 ، CO2 ، O2 ، He ،  Ne همراه با  Certifivate منابع معتبر از جمله Linde آلمان مورد مصرف در مراکز  صنعتی ، تحقیقاتی ، آزمایشگاهی ، پزشکی و ... .

2.تحویل و نصب دستگاه نشت یاب گازهای سمی (CO) و آتش زا (هیدروکربنها) در حد PPM برای کلیه اماکن و خودروها

3.نصب سایت تولید CO2 بر روی اگزوز خروجی نیروگاه ها و مراکز صنعتی (برای ایجاد صنعت سبز و درآمد سرشار) .

4.شارژ ، تهیه ، تولید و تحویل انواع گازهای میکس چندجزئی در حد PPM و PPB

5.شارژ ترکیبات خلوص بالای دو مولفه ای کورگون (Ar/Co2) جهت فرآیند دقیق جوشکاری فولاد و آلیاژهای دیگر .

6.گازهای مصرفی صنایع لامپ سازی (Ar-N2) و (Kr-Ne) و ... گازهای تک پایه XE – O2 – H2 – SO2 – Ne و .... .

7.شارژ گاز SF6 و C3/F8 برای جراحی شبکیه چشم با لیزر شارژ گاز هیلوکس He/O2  و نیتروکس N2/O2

8.شارژ مخلوط های گازی Premix چند مولفه ای با خلوص بالا برای لیزرهای پزشکی و صنعتی تا توان 12 KW

9.شارژ . تحویل گاز شش مولفه ای فوق دقیق (XE/N2/He/CO/CO2/O2) برای لیزرهای RF

10.شارژ و تحویل استیلن C2H2 صنعتی ، تحقیقاتی و آزمایشگاهی

11.تامین ، تحویل و حمل میعانات گازی با ناوگان عظیم و منحصر بفرد (CO2-O2-N2-Ar) برای هر نوع معیانات گازی از وسال  ، موبایل و امکانات مستقل

12.تولید کننده ترکیبات درصدی (F2/AR/He/Ne) لیزرهای ایگزایمر چشم پزشکی NIDEK  و TECHNOLAS برای عمل جراحی قرنیه LASIK و PRK

13.تولید ، شارژ و تحویل بالاترین گرید آزمایشگاهی Ar (آرگون) N2(ازت) برای لیزرهای ایگزایمر مراکز تخصصی چشم

14.مشاوره ، ساهت و نصب و راه اندازی Plant تولید انواع گاز مثل CO2 , O2 , N2 , Ar و .... با گریدها و ظرفیتهای گوناگون .

15.مشاوره ، طراحی و ساخت خطوط استفاده از گازهای صنعتی و تنفسی بیمارستانها و ... طبق استانداردهای جهانی

16.تولید کننده انواع گارهای تست ، کنترل حریق ، مانیتورینگ محیطی ، مخلوط های گازی برای سوخت هیدروژن

17.تولید کننده گازهای مورد استفاده شمارشگرهای هسته ای بویژه آزکایشگاه کنتارل کیفی ، آنالیز شیمیائی و کالیبره

18.شارژ ترکیبات خلوص بالای تنفسی N2/He/O2 برای غواصی زیر سطحی (عمق زیاد) و ...

 

ادامه مطالب

 

شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک )...
ما را در سایت شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک ) دنبال می کنید

برچسب : شارژ, تامین و تحویل انواع گازهای تک پایه و میکس, صنعتی ريال پزشکی, تحقیقاتی و کالیبراسیون, تست سیلندر, نویسنده : اپاک apakco بازدید : 270 تاريخ : پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت: 11:47

 

برای اولین بار در جهان

دستگاه انحصاری تست سیلندر و مخازن تحت فشار زیاد تا 15000 PSI

شرکت آریا پژوه امیر کبیر «آپاک» مرتبط با آزمایشگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با مدیریت مشترک در مرکز رشد دانشگاه ، که این مرکز ( رشد) مفتخر به کسب مقام اول در بین واحدهای فناور مراکز رشد دانشگاه های ایران در نمایشگاه دستاوردهای جامع 30 ساله وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در سال 1387 همچنین دارای مقام اول بین تمامی دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و فناوری در سال 1388.

آخرین دستاوردمان کسب مقام اول در جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در سال 1389

دستگاه تستهای مکمل و هم زمان تا 1500PSI برای سیلندرهای (CO2 N2 O2 Ar CNG LNG و سیلندرهای سیستم اتوماتیک اطفا حریق ، آتش نشانی و ....) با مزایای فراوان از جمله

ü    تسن با فشار گاز و هیدرو تست در داخل و خارج جلیقه آبی (Water Jacket)

ü    تست نشت یابی (Leakage Test) برای سیلندرهای LNG و CNG

ü    ضخامت سنجی با دستگاه فوق دقیق التراسونیک و تعیین عمر مفید سیلندر

ü    انجام تست خستگی (Fatigue Test)  طبق استانداردهای تعریف شده جهانی

ü    امکان تست های مخرب و غیر مخرب و اخذ گرافهای کامپیوتری از عملیات تست

ü    رنگ ، زنگ و رسوب زدایی به روش (Dry Ice Jet Blast) بدون آسیب به سیلندر

ü    عکس و فیلم برداری از داخل سیلندر (قبل و بعد از تست )

ü    شناسنامه سازی برای هر سیلندر طبق Serial Number (حفظ و نگهداری اموال)

ü    تعیین تاریخ تست دوره ای و کامل هر سیلندر

ü    رنگ آمیزی سیلندر متناسب با گاز حامل طبق استانداردهای تعریف شده

ü    ارائه Certificate برای سیلندر با کیفیت (مجوز برای گردش شارژ و مصرف سیلندر گاز )

ادامه مطلب

 

شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک )...
ما را در سایت شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک ) دنبال می کنید

برچسب : خدمات, صنعت, خدمات صنعتی, فروشگاه صنعت, فروشگاه, نویسنده : اپاک apakco بازدید : 315 تاريخ : پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت: 11:45

نقش فناوری نانو در بهبود کارایی مصرف عناصر غذایی کودهای شیمیایی

به منظور اعمال کنترل موثر بر وضعیت تغذیه ای گیاه به کاربرد مکرر کودهای شیمیایی نیاز است که این کاربرد پی در پی می تواند موجب بروز برخی اثرات جانبی نامطلوب، مانند آلودگی آب و خاک، شود بنابراین باید با به کار گیری فناوری های نوین اقدام به طراحی و ساخت کودهایی کرد که از ویژگی هایی مانند رها سازی کنترل شده عناصر در پاسخ به محرک های ویژه ، سمیت زیست محیطی کمتر برخوردارند و بدین طریق مانع از کاربرد مکرر کودهای شیمیایی شد. فناوری نانو به عنوان یک فناوری نوظهورنقش مهمی در بهینه سازی تکنیک های مدیریتی کشاورزی مرسوم بر عهده دارد به واسطه کاربرد فناوری نانو در طراحی و توسعه نانو کودها و نانو سیستم های رسانش عناصر غذایی به ریشه های گیاهان، می توان از طریق افزایش کارایی مصرف کودهای شمیایی به دستاوردهای شگرفی مانند افزایش عملکرد محصول کاهش هزینه تولید و حفاظت محیط زیست نائل آمد.

 

ادامه مطب

 

   

شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک )...
ما را در سایت شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک ) دنبال می کنید

برچسب : فناوری نانو, کارایی مصرف عناصر غذایی, سیستم های هوشمند رسانش, حفاظت محیط زیست, نویسنده : اپاک apakco بازدید : 240 تاريخ : پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت: 11:42

 

 

بهبود عملکرد منسوجات خانگی با فناوری نانو

از جمله فناوری نانو در منسوجات خانگی میتوان به نانو الیاف به کار رفته در روکش مبلمان، روکش های معطر اثاثیه و سطوح خود تمیز شونده اشاره کرد، مطالعات حاکی از آن است که برای کار آمدی منسوجات خانگی و آنچه در اسباب منزل به کار می رود توجه عمده بیشتر بر رویکردهای جدید تکمیل پارچه ونیز فناوری های پوشش دهی با آثار خارق العاده متمرکز است که همگی با کمک فناوری نانو انجام می شوند. با استفاده از فناوری نانو میتوان سطوح خود تمیز شونده ضد آب و ضد لک را برای منسوجات خانگی تهیه نمود همچنین با استفاده ازنانو ذرات اکسید روی، اکسید مس یا محلول اکسید روی ویا نانو نقره می توان موادی برای استفاده در اثاثیه منزل تهیه نمود که ضد میکروب و ضد بو بوده و در مقایسه با بسیاری از محلول های شیمیایی کنونی با محیط زیست سازگارتر باشند. 

 

 ادامه مطلب

شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک )...
ما را در سایت شرکت آريا پژوه اميرکبير ( آپاک ) دنبال می کنید

برچسب : منسوجات نانو, نانو الیاف, فناوری نانو, سازگاری با محیط زیست, پوشش دهی, نویسنده : اپاک apakco بازدید : 264 تاريخ : پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت: 11:40